Tuesday, January 30, 2007

Stressigt överallt

Nu har det gått ett tag sen jag skrev, förmodligen för att livet har övergått i überstress! Fullt upp hela helgen som jag skrev tidigare; avskedsfest på fredagen, emelies födelsedagsutekväll på lördagen, och födelsedagsfika på söndagen. På lördagen så blev utestället of choice ett ställe som heter Tech Noir, och där samlas då verkligen alla möjliga underliga människor, och underliga liveband för den delen. Jag har inte riktigt förstått grejen med att se synth-band live (generaliserar lite här, det finns naturligtvis undantag). Nu tänker jag gå lite till attack på det första bandet som spelade, men det var två killar i vita (naturligtvis) dräkter varav en stod bakom en liten keyboard, och den andra stod och klickade med musen på sin laptop. Några gånger under en låt så såg man hur dator-killen laddade med armen och landade på en knapp på tangentbordet, och så kom det typ ett "thump" ljud ur högtalarna. Lite då och då spelade keyboard-snubben en melodi på en sisådär 4 olika toner. Scennärvaron var noll, publikkontakten obefentlig. Dom kunde lika gärna suttit hemma i sitt vardagsrum, pillat navelludd och glott på tv. Det andra bandet var lite roligare, fast mest pinsamt. Pinsam var även en tjej där som tyckte det var snyggt att ha på sig enbart rosa stayups, nätstrumpbyxor och stringtrosor.

Så, stressigt är vad livet är just nu. Tills på tisdag nästa vecka ska en rapport vara inne, ett CV och ansökningsbrev för en annan del av kursen ska inlämnas, elektroteknik ska pluggas, och några halvdagar ska jobbas. För att inte glömma planeringskväll inför uppstarten av den lokala hårdrocksföreningen. Längtar tills helgen, som för en gångs skull blir riktigt lugn. Kan inte komma ihåg senast jag inte hade större delen av helgen inplanerad med diverse upptåg.

Nåväl, imorrn ska jag upp och jobba fram till lunch och sedan ha föreläsningar hela eftermiddagen. Dags att hoppa i bingen. Gonatt!

3 comments:

eatfrog said...

ska du åka omkring landet och starta hårdrocksföreningar? ;)

Pelle said...

Ja det verkar ju vara mitt kall ;)

Anonymous said...

Hallå nu får du fan ta och skriva nåt!