Friday, January 12, 2007

Seg fredagskväll...

Spenderade några timmar i skolan idag pluggandes, men det går så jävla segt framåt. Är jobbigt när man inte har någon att plugga med och måste lista ut varenda litet problem själv, finns ju ingen att fråga. Ingen som jag känner i alla fall. Alla ämnen borde ha en helpdesk man kan gå till och fråga när man får problem. Eller så borde nån programmera en virtuell plugg-kompis man kan ta till när man hamnar i knipa ;-)
Borde formatera om datorn också, den börjar fungera sämre och sämre. Först slutade stand-by läget att fungera, sen blev det problem med att skärmen bara slockande ibland, och nu verkar den inte vilja släckas över huvud taget om man inte stänger ner den. Mina första intryck av att bärbara datorer har ju minst sagt inte varit på topp. Man tycker ju att när dom gör en bärbar dator borde det vara lite som det är hos mac. Hårdvaran går ju i princip inte att byta ut, så den borde ju vara väl testad för att fungera optimalt, och drivrutinerna har jag bara använt HP's egna. Så vad är problemet? Har inte installerat någon överdådig mängd program eller några halvsuspekta spyware-varning applikationer. Typiskt dator-skit alltså, aldrig fungerar det som det ska.

Nåväl, imorrn ska jag åka till Ikea och köpa mitt efterlängtade soffbord. Blir säkert lite annat småkrafs när man ändå är där, är ju så billigt ;-)

No comments: