Friday, January 12, 2007

Trött och sliten

Hade sjukt svårt att komma upp ur sängen i morse, och när jag väl kom upp kände jag mig fortfarande oerhört trött och hade ont i kroppen. Signaler att jag börjar bli sjuk, kanske? Eller kanske ångest inför min omtenta på tisdag som inte känns speciellt bra. Ska bli skönt när den är över, hur det än går, så kan jag fokusera på dom nya kurserna som börjar istället. Och dom går under hela terminen, så då blir det inga tentor förrän i maj nån gång. Då kommer i och för sig alla mina kurser avslutas i slutet av terminen, och då blir det en jävla massa på en gång.

Såg just en rätt kul grej på tv när jag drack mitt morgonkaffe. Någon som kommer ihåg den gamla klassikern Informer med Snow? Den musikvideon spelades i alla fall med låttexten scrollandes förbi i nederkanten (i stort sett omöjligt att höra vad han sjunger). Har inte hört låten sen den var poppis i början av nittiotalet, så har aldrig vetat vad det var han sjöng egentligen. Kunde inte låta bli att skratta åt text-rader som t.ex.:

"People them say you come from Jamaica
But me born an' raised in the ghetto that's the one I want you to know
Pure black people mon that's all I mon know"

Killen som sjunger/rappar detta är alltså en vit nittiotalsrappare á la Vanilla Ice:


Snow är tydligen inte bara taget ur luften heller, utan det står faktiskt för Superb.Notorious.Outrageous.Whiteboy ;-D Cool kille det där... Påminner om en film jag och Emelie kollade lite på igår, där Chris Rock spelar en komiker det inte går så bra för, sen råkar han dö, och blir på nåt sätt tillbakastoppad i en annan mans kropp. En rik, tjock, vit mans kropp. Då blir det ganska jobbigt/pinsamt/roligt när han går tillbaka till sina gamla vanor och hänger i "ghettot" och försöker vara "ghettoneger".

Aye, nu har jag suttit här och hållit på alldeles för länge. MOT SKOLAN!

2 comments:

eatfrog said...

Du sa neger. Fy. Det heter afroamerikan. Eller "person of color".

Pelle said...

Men han är ju från kanada.. blir det afrokanadensare då?