Tuesday, January 16, 2007

Snart tenta

Bara 2 timmar kvar nu, och jag känner mig inte alls förberedd. Det kommer nog inte att gå hem den här gången heller tyvärr. Vad som kanske är ännu värre är att Snow - Informer verkligen har fastnat i hjärnan, jag går omkring och smånynnar på den i huvudet HELA tiden. Det är rätt jobbigt! Det borde inte vara lagligt att göra så dåliga låtar som samtidigt är så catchy ;)

Fick reda på att Richard Cheese nyligen släppt en ny skiva också, och det verkar vara lite jultema över den. Den här gången har han slagit till på låtar som t.ex. 'Last Christmas', 'Jingle Bells', och 'Ice ice baby'. För den som inte vet vem Richard Cheese är så gör han jazz-covers på diverse kända låtar, och har släppt 5 st skivor hittils om jag inte har missat någon. Kan varmt rekommenderas, mycket underhållande att lyssna på. Lounge-jazz formatet han använder gör att texterna blir oerhört framträdande, så att sitta och lyssna på när han försöker framställa t.ex. Snoop's 'Gin & Juice' på ett seriöst sätt framkallar en hel del skratt.


Nu blir det en varm macka så att man orkar igenom tentan, och sen avfärd mot skolan. Önska mig lycka till! (även om det förmodligen inte gör någon nytta)

No comments: