Thursday, January 25, 2007

Analogt

Sen ett par månader tillbaka har jag då och då tagit lite bilder med min gamla analoga kamera, en Pentax KX från 70-talet som det är någon som undrar (nej, jag fick den inte på 70-talet). Förra veckan fick jag äntligen tummen ur och tog dom sista 2 bilderna på rullen, och lämnade in den på framkallning. Hämtade bilderna idag, och vad kan man säga, analoga bilder is the shit som den moderna ungdomen skulle uttrycka sig. Många bilder blev dock rätt mörka, men jag skyller dels på oerfarenhet och dels på dålig ljusmätning ;-) Inte helt lätt när man är van vid att se resultatet direkt i kameran. Men practice makes perfect som dom säger, så får ta och köpa lite ny film ASAP. Kostade 89 kr för framkallning och bilderna på CD. Kändes lite meningslöst med papperskopior, då jag lika gärna kan beställa mycket billigare på nätet från CD-bilderna. Eller göra förstoringar från negativen på dom bästa bilderna. OH WELL, imorrn är det äntligen fredag och då blir det inget pluggande förrän nästa vecka.
Jaha, det här blev typ ett jävligt tråkigt inlägg men jag har inget intressant att säga just nu, och kände behövet av att skriva lite ändå. Får hoppas att nästa blir lite roligare.. Kanske kommer med några roliga anekdoter från den kommande helgen eller nåt ;)

1 comment:

Anonymous said...

Vill du vara min A/D-omvandlare? *prrr*