Tuesday, January 16, 2007

Richard Cheese

Som jag skrev tidigare så har Richard Cheese släppt en ny skiva, 'Silent Nightclub' heter den. Fyndigt som vanligt när det kommer till Mr Cheese. Har lyssnat igenom den ett par gånger nu och den är helt okej. Det känns som att konceptet börjar bli lite uttjatat, detta är ju nu den femte skivan som låter på i stort sett samma sätt, bara att det är olika låtar. Det är ju fortfarande roligt att lyssna på, men det har ju inte direkt hänt någonting sen den första skivan, det känns inte lika fräscht längre. Weird Al, som man kan säga ligger lite inom samma genre, gör ju låtar av mer varierande typ. En sak som Mr Cheese gör bättre än Weird Al, eller i alla fall en sak han har insett, är att man inte riktigt vill lyssna på en skämtcover en hel låt rakt igenom. Genomsnittslängden på låtarna ligger på ungefär 1½ minut, och det är precis lagom. Då har man fått höra en vers och en refräng, det räcker. Hela skivan klockar in på 25 minuter och det är ungefär då man börjar känna sig sugen på att dra igång en mer seriös platta.

På tal om andra saker börjar jag bli riktigt less på att diska. Det är så mycket onödig tid man spenderar på det. Om man räknade ihop hur många timmar man diskar på en månad, och så gångrar man det med en ungefärlig timlön, då skulle man tjäna in en diskmaskin rätt så fort. Därmed har jag beslutat mig att nästa stora investering jag ska göra, blir en diskmaskin :) Nuförtiden kan man ju få tag på en helt okej, sprillans ny, diskmaskin för ungefär 2000-2500 kr. LÄTT värt att köpa, om man bara hade pengarna att avvara.

5 comments:

Unknown said...

OM man bara har pengar att avvara var det ja :P jag ska försöka hjälpa till mer ;)
puss sötnos :*

eatfrog said...

Sen drar en diskmaskin rätt gott med el också. ;)

Man ska diska direkt efter man ätit, då går det snabbare. Innan all skit torkat in på tallrikarna o sådär.

Pelle said...

Jo det är iofs sant, men brorsan hade en elräkning på 160kr/månaden här, och då hade dom diskmaskin och diverse andra strömslukande prylar, så den biten är jag inte så orolig över.
Jag brukar inte orka diska direkt efter, däremot kan man ju hälla vatten i kastruller och sånt så det inte fastnar så mycket.

Anonymous said...

It puts the lotion on its skin!
It comes to luleå!

eatfrog said...

Vill inte vara den som är den, men Mr Cheese är rolig i ungefär 2½ minut sen vill man inte höra mer alls för den dagen. ;D Fattar inte hur du orkar med en hel skiva.