Friday, January 19, 2007

Ikea, igen?

Igår hamnade man på Ikea igen. Den är livsfarlig den där affären! Allting kostar typ, 19, 29, 39, 59 kr. Det känns ju jättebilligt, 39 kr för en lampa, det är ju ingenting! Sen när man väl kommer till kassan har man tjugo såna där jättebilliga saker, och då blir det ju rätt mycket pengar ändå. Så igår när vi kom till kassan hade man köpt saker för 1000 kr igen. Och den här gången kändes det som att jag fick mycket mindre för pengarna än senast. Å andra sidan fick jag ändå rätt mycket prylar som kommer göra mycket för lägenheten. Köpte bl.a. en helfigursspegel för 169 kr. Det har varit rätt jobbigt dom senaste veckorna att inte ha en aning om hur man ser ut när man kliver utanför lägenheten. Man vågar ju inte experimentera och ha några andra kläder än sånt man vet funkar ;)
Utöver spegeln köpte jag också bl.a.
- 2 st små hyllor för foton/ljus
- En större hylla till köket att ha ovanför bordet
- 3 små spotlights att sätta fast under kökshyllan
- Lite ramar och sånt...

Nu får det nog vara slutköpt på ett tag, känns som jag har det mesta. Det enda som är riktigt kritiskt att skaffa är en köksvåg. Det är lite jobbigt när man ska göra saker med köttfärs, korv och sånt och inte ha en susning om hur mycket man ska ta.

Skolan har ju dragit igång nu på riktigt också, i alla fall den ena kursen. Den heter så mycket som 'Fördjupningsarbete i fordonsteknik' och tills nästa fredag ska jag ha skrivit en rapport på 6 sidor där jag ska analysera ett valfritt fordon inom vissa ramar. Klockan 13-17 idag har vi schemalagd tid för att arbeta med det, så om c:a 20 minuter tänkte jag sätta igång.

No comments: