Sunday, January 14, 2007

Svårt att sova...

Har blivit alldeles för mycket lägga sig sent/gå upp sent den senaste tiden. Har både persienn och en mörk gardin som inte släpper igenom nåt ljus i sovrummet, så man vet inte om klockan är 3 på natten eller 11 på förmiddagen. Det är riktigt svårt att ta sig upp ur sängen när det är så mörkt, så nu ska jag testa utan gardinen och persiennen öppnad.
Imorgon är för övrigt sista dagen att plugga inför tentan, och det känns väl inte sådär jättebra direkt, kommer förmodligen att kugga igen. Men men, sånt är livet. Vet inte om jag skrivit det, men jag kuggade ju ekonomitentan också. Dock hade den som rättade gjort en del misstag, så nu har jag överklagat och hoppas på att få godkänt eller i alla fall komplettering. En uppgift jag hade fått godkänt på hade gubben inte ens tagit med på tentaomslaget, tss. Man får hoppas att dom är lite sjyssta på omrättningen så att jag får G.

Har bott i lägenheten i en HEL VECKA nu. Galet! Tiden går fort :-) Trivs så oerhört mycket bättre i den här lägenheten än vad jag gjorde uppe i Luleå. Det är skönt att ha det större, fler rum, och framför allt att ha sina egna möbler. Att kunna inreda som man vill och bestämma mer själv gör oerhört mycket för trivsamheten. Nu börjar det bli riktigt mysigt och det mesta är på plats. Satte upp mitt ihopfällbara köksbord idag också, det blev jättebra. Det sitter med gångjärn på väggen så att man kan fälla ner det då det inte används, mycket praktiskt då köket är litet.
Nu behöver jag bara skaffa mig en spegel till hallen, en hylla till köket, och lite småkrafs till vardagsrummet innan jag är nöjd. Till helgen blir det inflyttningsfika för Emelies familj och lite kompisar också, det ska bli trevligt :) Förhoppningsvis blir det liten inflyttningsfest på fredag också med öl och tv-spelande.

Nä, nu måste jag nog försöka sova igen. Även om magen börjat kurra lite oroväckande. Gonatt!

2 comments:

eatfrog said...

Det är ju det med inredda bostäder, man är fast med en massa fula möbler.

Jojje flyttar till kårhuset nu om några veckor, hehe. Blir nog tufft för honom till en början, från att ha en stor lägenhet till att bara ha ett rum.

Pelle said...

Ahh, ja det blir nog lite jobbigt. Men han hade bott med några andra i en vanlig lägenhet innan eller? Rätt skönt att bo själv iofs... Kårhuset är ju jävligt skabbigt ;)