Monday, January 22, 2007

Detta har hänt

Ojdå, redan gått 3 dagar sen jag skrev senast. Tiden rusar iväg när man har kul, eller nåt. Faktum är att det har varit fullt upp hela tiden, och då brukar det ju alltid tiden gå fort. Förra veckan var det massor med fixande i lägenheten, omtenta, kursstart osv. I helgen var det inflyttningsfika här i nya lägenheten både på lördag och söndag (MYCKET disk!). I lördags kväll var jag och Emelie dessutom på en spelning inne i stan. Det var nån sorts funk/r'n'b variant och helt okej :) En kompis till Emelie spelar sax i bandet, det var därför vi gick dit. Idag har det varit skola mellan 8 och 12, sen lite pluggande på eftermiddagen, och till sist hem. Resten av veckan är det skola den mesta av tiden, och hela helgen är fylld av diverse fester och annat, Emelie fyller nämligen år! Jajjamen, tjugo hela år blir hon. Och sen är nästa vecka fyllt av skola och dessutom extrajobbande, så det blir inte många lediga stunder där. Ser verkligen fram emot att få ha en lugn helg utan något speciellt inplanerat. Bara en ligga hemma och slöa i sängen/soffan-helg. Verkar inte som att det kommer bli av förrän om en sisådär 2½ vecka. Nu är det bara c:a en månad kvar tills teckenspråkskursen börjar också, då blir det ÄNNU mer att göra. Men det ser jag verkligen fram emot, det ska bli kul att lära sig mer om det.

Som jag sa tidigare hade jag lektion i nånting dom kallar för 'Karriär' idag. Det är meningen att vi ska förbereda oss lite på hur det är att gå på anställningsintervju och öva på att skriva ett eget CV. Det kan jag verkligen behöva, har ju aldrig behövt söka några jobb då jag har haft möjlighet att jobba på dustin varje år sen jag började gymnasiet.
Men det var inte det jag tänkte säga om denna lektion, utan det mest intressanta som hände (i alla fall för min del) var att jag för en gångs skull var ganska aktiv. Jag har alltid varit extremt tystlåten och aldrig räckt upp handen för att svara, utan bara gjort mig hörd ifall jag fått en direkt fråga av läraren. Så idag tänkte att att 'va fan', nån gång måste man väl ta tag i det här. Hade turen att hamna i en ganska så liten och (~15 st) tystlåten grupp, så när ingen svarade på lärarens frågor offrade jag mig och kom med lite åsikter om det vi höll på med. Det kändes bra, det kändes som att jag utvecklades lite och kommer ha lite lättare att vara med i lektionerna i framtiden. Med tanke på att denna kurs ska avslutas med en hyffsat stor presentation av vårt valda fördjupningsarbete så är det nog rätt bra att börja öva lite smått. Jag har alltid haft extrem scenskräck och fobi för att prata inför människor, och det kändes som att det lättade lite idag. Nu börjar det dock bli dags att sova, börjar 8 imorrn igen *gäsp*.
Gonatt!

1 comment:

Emelie said...

du är så duktig :D
och jaaa, jag fyller år snart wohowohowoho! :D:D:D