Monday, April 2, 2007

Bärbar dator sux

Fan vad mycket strul det har varit med min bärbara dator. Känns som att det har varit konstant något som inte fungerat på den sen jag köpte den. Har säkert formaterat om den en gång i månaden i snitt för att fixa nåt fel som vart trasigt. Och nu har den nått sitt klimax i trasighet. Började med att det trådlösa nätverket slutade fungera lite sporadiskt. Sen började den småhänga sig i samband med att nätverket strulade, då la även ljudet av. Sen började det bluescreena sig. Sen tappade jag alla inställningar till vissa program. Nu går det inte att starta windows i normalt läge, det blir BSOD varje gång. Så, vad drar jag för slutsats av detta? Aldrig mera ha bärbar dator som huvud-dator.

Två av skivorna jag beställde från CDON har fortfarande inte kommit. Samma sak förra gången jag beställde SYL, just dom skivorna tog extra lång tid på sig. Lite irriterande!

Snart kommer ju Porcupine Trees nya skiva ut också, ska bli jävligt spännande att se vad Steven har hittat på till denna gång. Den 12:e juli ska dom ju spela i Göteborg också, vore skitkul att åka dit och kolla. Får se om man har råd och tid med det.

En till bra sak hände idag faktiskt; jag fick deklarationen. Kommer att få tillbaka nästan 3000kr i år, det känns inte helt fel. Perfekt i början av sommaren när man får minimalt studiebidrag/lån och inte hunnit komma igång med sommarjobbet än.

Det var allt för nu, dags att sätta sig med fördjupningsarbetet. Synd att jag har så svårt att sova, skulle suttit såååå fint med en kopp kaffe nu.

Adieu.

3 comments:

Emelie said...

shit! vad mycket pengar! jag vill också ha! ^^ men jag har jobbat för mycket :S
puss :*

Anonymous said...

hm, jag förstår inte varför den gjorde så jag hette printemps, det är ju superweird.

Anonymous said...

Lyckliga jävel, vissa ska betala 3000 kr...