Saturday, April 7, 2007

Chimay vit

Skulle köpa lite roliga öl idag på systembolaget, och när jag var och gluttade runt i nyhetshyllan så såg jag att dom hade Chimay vit. Den har jag inte hört talas om förut. EF, har du druckit den? Ska bli spännande att prova den ikväll i alla fall. Sen blev det nån ale och en veteöl, även dom i nyhetshyllan.
När vi kom till parkeringen så hittade vi en väska, i vilken det låg en handdator. Men det fanns ingen information inskriven på den vem som var ägaren, så tänkte att jag skulle kolla upp det där när jag kom hem. Men när jag kommer ner i garaget igen för att åka, så ser jag några som går omkring där vi hittade den och ser lite förvirrade ut. Så jag frågade ifall det var dom som hade tappat en väska och en handdator och det var det minsann :) Jätteglada blev dom när dom fick tillbaka sina saker.
Sen har espresso-suget kommit tillbaka. Är grymt sugen på att köpa mig en espressomaskin. Har spanat in mig på en Isomac Napolissima, som går på runt 1700 spänn, vilket är helt OK. Problemet är ju att man helst ska ha en sjysst kvarn också, vilket går på minst tusenlappen. Men jag skulle nog kunna tänka mig att köra med den jag har tills vidare. Ugh, varför ska man alltid snöa in sig på så jävla dyra hobbies? Tänkte ta hem min mountainbike också och rusta upp den, och det skulle ju gå på typ 2000 kr minst. Längtan efter att börja jobba? Nääää, inte alls...
Oh well, nu ska man kanske börja piffa till sig lite inför påskmiddagen hos svärföräldrarna ikväll.

Peace out biatches!

No comments: