Monday, April 9, 2007

Städning

Igår var jag som sagt hemma hos föräldrarna och käkade sen påskmiddag och hämtade lite prylar. Nu har jag just utvärderat "den häftiga golvmoppen" (Marias ord, inte mina). Den fungerade i alla fall riktigt bra, nu är golven skinande blanka ;) (höll på att skriva blankande skina...). Mycket trevligare att "golvmoppa" än att dammsuga, det låter inte så jävligt och man kan lyssna på musik samtidigt. Och nu snöar det som fan ute, det känns inte riktigt okej. Igår var det sol och varmt och skönt, och idag snöstörm. Den som uppfann "aprilväder" borde strandsättas på en enslig ö någonstans i ishavet.
Känns lite galet att klockan bara är kvart i tolv och att jag redan varit uppe och ätit frukost, duschat, dammsugit, golvmoppat, städat badrummet och handlat på ica. Nu låter det väl som att jag varit uppe sen sex i morse och donat, men jag gick faktiskt inte upp förrän klockan tio typ. Måste vara att jag är jävligt effektiv ;)
Nu ska jag faktiskt sätta mig med en kopp nymalet kaffe, ett par kanelbullar, och glo på tv. Det har jag gjort mig förtjänt av efter denna intensiva förmiddag. Sen ska jag försöka ta tag i skolan igen (på annandag påsk, är det riktigt riktigt?).

2 comments:

Anonymous said...

Du bloggar ju som en vettvilling karl! Duktig är du också *klappa på stjärten*

Pelle said...

Ja det gäller ju att ligga i ;) sen borde jag ju egentligen plugga och då kan man ju alltid hitta roligare saker att göra...