Tuesday, April 3, 2007

MSN-språk, omg wtf lolz!

Såg en länk i EF's blog till en aftonbladet-artikel som handlar om hur barn/unga skriver på internet. Länken är här: Länk!

Det är ju som helt taget ur luften att människor faktiskt skulle skriva sådär, med så många förkortningar i en och samma mening. Men att aftonbladet överdriver å det grövsta är ju inte ens värt att anmärka på längre, så det jag egentligen tänkte skiva om var ett roligt inlägg någon (signatur: naturvetaren) hade skrivit som svar till den där artikeln, länk: Länk!

Det bästa är såklart "Jag har suttit på irc-chats, formz (forums, där har ni något nytt ni kan trycka in i ert test) och på msn sedan ett år efter internet kom ut..."

Det känns inte riktigt som att MSN fanns 'ett år efter internet kom ut'. Bara att skriva att 'internet kom ut' får mig att skratta gott för mig själv. Som att det vore något företag som helt plötsligt kom på att dom skulle lansera värsta nya produkten som hette 'internet'.

Nåväl, dags att bänka sig framför senaste Prison Break innan jag somnar, är så sjukt trött idag av nån anledning. Jobba suxxxx!

No comments: