Wednesday, April 25, 2007

Blogspot funkar igen!

Jahaja, det verkar som att blogspot varit lite trasigt dom senaste dagarna för det har inte gått att blogga och det har varit sååååå slött. Men nu verkar det ju vara igång igen, hoppas det har löst sig med att jag nite får några mail när folk kommenterar också, det är jävligt störande, det var ju därför jag bytte till blogspot.

Lite update om skolan kanske vore i sin ordning! Nu är jag klar med alla inlämningsuppgifter i elektroteknik kursen vilket känns riktigt skönt. Fördjupningsarbetet är också i princip färdigt, det är bara presentationen kvar och den är inte förrän 7:e maj (ångest deluxe).
Aerodynamik-kursen är skitmysko, det läraren föreläser om och det som står i vår kurslitteratur skulle kunna vara tagna från två helt olika kurser. Han pratar väldigt mycket matte och går in jättemycket på detaljer, medan boken är väldigt översiktlig och jag tror det varit max 5st ekvationer utskrivna i den hittils. Det är lite förvirrande när man ska tenta plugga för man vet inte riktigt vad dom kräver av en. Dessutom finns det bara en gammal extenta att titta på, så det är ju inte så bra underlag. Men men, det där ska nog ordna sig till slut. Det tog för övrigt typ 3 veckor för läraren att svara på ett mail om vilka gruppmedlemmar jag hade i projektet vi ska göra, skitbra. Men dom hade inte hunnit börja utan mig iaf, så det löste sig ändå.

Vet inte vad jag skrev senast men nu har jag fått tillbaka laptopen efter serviceen, och har faktiskt installerat Linux på den. Det har hänt mycket sen man datornördade sig med linux i högstadiet, och nu funkade i princip det mesta direkt efter installationen. Visst, det är säkert inte lika snabbt och optimerat som det var på 'den gamla goda tiden', men det fungerar i alla fall utan att man behöver sitta och trixa i konsolen i en vecka. Det enda som strular nu är att jag inte kan kolla på filmer samtidigt som jag kör beryl, och att det inte fungerar med extern skärm. Men det sistnämnda jobbar jag på. Och så har jag inte fått LaTeX att funka nå bra, men det ska nog lösa sig så småningom.

Blev ett långt inlägg det här, om mest ingenting. Känns som jag borde skriva nåt mer intressant också. Men jag kommer fan inte på nåt så det får vänta tills en annan gång, nu ska jag ta tag i min ekonomiuppgift. BAJ BAJ!

1 comment:

Emelie said...

NÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖRD!
<3<3<3