Monday, April 16, 2007

Helgen

I fredags kom min käre vän Manne och hälsade på ända från min tidigare studieort Långtbortistan (aka Luleå). Jag träffade honom vid centralen (för ovanlighetens skull var jag sen). Därifrån bar det vidare av mot Sundbyberg där vi skulle träffa den eminente Peter (som snart blir civilingenjör, vågen! Och som jag borde hänga med oftare). Medan vi väntade njöt jag och Manne av varsin glass, och jag slog till på den hett omdebatterade 'Girlie'. Den var god men alldeles för lite glass för pengarna. Inte prisvärd om man inte verkligen måste ha lite glitter i smyg.
Efter att vi handlat på systembolaget så skulle vi in på Ica, där Peters kort inte gick igenom. Manne hade inte heller några pengar. Som tur var hade jag laddat med lite extra kosing innan jag gick hemifrån inför kvällen. Efter några hamburgare, några shots, drinkar och öl, ihärdigt lyssnande på obskyr musiknördsmusik och ungefär 4 missade bussar tar vi oss äntligen till mig där vi fortsätter att äta chips, dipp, popcorn, dricka öl och titta på Porcupine Tree's DVD (som fortfarande är sjukt bra). Sen åkte vi in mot stan, kvällens mål var KGB. När vi kommer dit (typ klockan 12?) kommer vi på att vi vill ha kontanter, så vi ger oss ut på en runda för att leta. Efter att ha gått in en cirkel utan att hitta någon fungerande bankomat, och med ett misslyckat försök att ta ut pengar på ett hotell finner vi att vi är tillbaka där vi började. Jag minns inte riktigt hur det gick till, men vi kom i alla fall in. Klockan hade då blivit 1:20 och det var 20 min kvar till sista beställning då dom skulle stänga klockan 2. Där inne var det en kille som var skitlik Ralf i mustasch, men som bestämt hävdade att det inte var han. Hörde dock av en kompis idag att det är hans favorithak i Stockholm så jag börjar misstänka att han bara ljög.
Sen var det dags att åka hem till Emelie där jag hade planerat att spendera natten. Väl framme är jag sjukt trött och mår inte sådär jättebra. Efter att vi borstat tänderna så lägger vi oss i sängen, varpå jag svarar 'mmhmmmhm' på allt Emelie säger och sen tvärsomnar. Vaknar upp i exakt samma ställning c:a 8 timmar senare med en skaplig huvudvärk.
På lördagen så skulle Emelie jobba fram till sju, så jag blev utsedd till chaufför åt hennes föräldrar som skulle bort på middag. Var inne och härjade i något villaområde i sollentuna som närmast kan liknas vid en labyrint, men jag lyckades faktiskt hitta ut på första försöket och lyckades även hitta tillbaka när det var dags att hämta dom igen. Vilket är imponerande med tanke på mitt utomordentligt dåliga lokalsinne.

Ojdå, typ världens längsta inlägg om helgen. Förmodligen för att jag egentligen hade tänkt plugga och skriva på mitt fördjupningsarbete. Kanske skulle ta tag i det då, dom autonoma hjulhörnen väntar inte på någon. Laters scooters!

2 comments:

Anonymous said...

Hahaha, bussarna ja, det var ett evigt härjande för att komma med skiten =D

Pelle said...

Ja, en annan fick ju tjata som ett psyk för ett få er att röra på er ;)