Monday, March 26, 2007

En finfin dikt

Skrev just en jättebra dikt som jag tänkte dela med mig av. Det ska vara en melodi till också men det är lite svårt att förklara i text så ni får hitta på en egen när ni läser.

Ode to the diskmaskin

Du är en fyrkantig, vit krabat
Som hjälper mig när jag har ätit mat

Ingen får säga några fula ord om dig
För du är nästan lika finurlig som min tjej

Du gör allt så fint medans jag tittar på
Precis som när tomten säger hå-hå-hå

Runt, svart, grönt, ja du tar hand om allt
Och när du är klar, så är det inte kallt

Tack för att du finns, fina lilla pryl
Så bra att du matchar, min stora stygga kyl

3 comments:

Anonymous said...

Så vackert =´)

Emelie said...

haha, det känns bra att han _nästan_ är lika finurlig (eller vad du skrev) som jag ^^
du får sjunga den för mig vid senare tillfälle ;)

Anonymous said...

hahaha du är en begåvning