Tuesday, May 1, 2007

Doktor, valborg och vapen

Då var årets valborg över! En riktigt lugn valborg detta år faktiskt. Emelie kom hem till mig efter jobbet och efter att hon tagit en tupplur så lagade vi riktigt god mat, ett recept vi hittade i en ny kokbok jag köpt med bara kycklingrecept. Sesamkycklingnudelsallad eller nåt liknande hette det, mycket gott!

Sedan var jag hos läkaren också för att kolla upp det här med mina sömnproblem. Domen löd att jag ska gå på KBT, dvs kognitiv beteende terapi. Det ska dra igång i september så får sova dåligt ett tag till. Men det har jag å andra sidan gjort i flera år redan så några månader hit eller dit spelar inte så stor roll. Hoppas att det hjälper bara.

Sen så såg jag en sak på the daily show för några dagar sen som var så jävla korkat. Det handlade om den där skolskjutningen eller vad man ska kalla det, där 30-nånting elever blev skjutna av någon galning. Då fick man se en snutt från en intervju med någon som är FÖR den liberala vapenlagstiftningen. Hans poäng var ungefär att 'tänk om dom andra på skolan också hade kunnat ha vapen med sig, då kanske någon av dom hade kunnat skjuta den där galningen innan han hann döda så många'. JA DET LÅTER JU SOM EN SKITBRA IDÉ! Mer vapen åt folket löser säkert alla våldsproblem. Skit i polisen och förebyggande åtgärder när barnen är yngre, bättre att dom går runt och skjuter varandra istället.

1 comment:

Anonymous said...

Jag håller med honom. Mobbade barn med automatvapen är ju en skitbra idé!!