Tuesday, February 20, 2007

Windows Vista...

För ett par dagar sedan såg jag att skolan fixat nåt sorts avtal med Microsoft så att vi som pluggar på KTH får ladda hem och använda all deras programvara gratis. Yes tänkte jag, äntligen kan jag prova Vista utan att behöva krångla med 17 olika cracks för att få det att fungera. Så igår laddade jag ner det, tog skitlänge. Installerade det för ungefär en timme sen. Tog c:a 20 minuter att inse vilken jävla skit det är. Ingenting är som man är van vid att det är, helt nya prylar, ologiskt upplägg. RAM-användningen ligger på c:a 500-600MB när man nyss startat windows, installationen tar upp ungefär 7 GB. Behöver jag fortsätta? Kommer bli jättekul när man ska ha igång adobe acrobat, matlab och firefox samtidigt, när hälften av RAM-minnet redan är upptaget. Nä, fy fan. Nu blir det ominstallation med gamla hederliga XP igen så snart jag laddat ner image-filen.

1 comment:

Anonymous said...

Vista är skit, du också