Wednesday, February 14, 2007

Jävla SL

Fan vad sur jag blev igår. Hade två auktioner på G på tradera, LTE 1 & 2, och dom skulle ta slut 17:59 och 18:00. Eftersom jag slutade jobbet klockan 17 tänkte jag att det var lugnt att hinna hem innan; kollade på SL.se och 17:42 skulle jag vara hemma. Såklart på vägen hem så blir det både förseningar och förarbyte (i TUNNELBANAN!), vilket resulterar i att jag stiger innanför dörren klockan 17:59, och när datorn väl startat upp och jag loggat in på tradera hade klockan slagit 18:01. Självklart var jag då överbjuden på båda två och fick inte en enda skiva :( Helt otroligt att missa dom med precis en enda liten minut, suck!

Idag var en också tung dag, jobba 8-12, föreläsning 13-15, hem och diska, teckenspråkskurs 17:30-19:10. Men teckenspråkskursen var riktigt kul! I början hade vi en tolk där som hjälpte till, men sedan gick hon och vi i gruppen (varav ingen kan teckenspråk) fick klara oss bäst vi kunde med den döva läraren :) Men det gick helt okej, vi gick igenom handalfabetet och några vanliga uttryck. Kommer inte ihåg så många av dom, men får försöka öva själv. Det är lite jobbigt när man inte har någon att öva med hemma, så får passa på så mycket jag kan när Emelie och jag träffas. Ser fram emot nästa vecka :)

Dags att sova snart, jobb imorrn igen klockan 8 och sen ska jag lära mig söka information i biblioteket mellan ett och fem. Yay! Inget slut på mina långa jobbiga dagar i sikte. Och nu har jag inte ens hunnit plugga något. Jobba mindre?

2 comments:

Anonymous said...

Extrajobb och civilingenjörsstudier utan omtentor är en utopi. Har alltid varit, kommer alltid vara.

Pelle said...

å andra sidan hade jag inget extrajobb i höstas och tentorna gick ändå åt helvete så om det är en försämring vet jag inte ;)