Wednesday, February 7, 2007

Hade köpt en skiva på tradera som kom fram idag, och glad i hågen tänkte jag börja lyssna på den. Stoppar in i cd-spelaren och trycker på play. Tystnad. Tycker mig höra något svagt i bakgrunden och krämar på volymen till max, och mycket riktigt hör jag mycket låg musik, knappt hörbart. Nu började jag bli rätt irriterande och tänkte "vad är det här för skitskiva han har lurat på mig? Ingen kan väl spela in med såhär låg nivå". Så, hämtade en annan skiva för att se om det funkade bättre. Play. Tystnad. Lika låg musik i bakgrunden igen. Nu jävlar tänkte jag, nu har förstärkaren/cd-spelaren pajjat eller nåt annat kul. Kastar ett öga under cd-spelaren och upptäcker att den gröna dioden som markerar att förstärkaren är igång inte lyser. Smarte-Arne hade glömt att ens sätta igång förstärkaren, inte konstigt att det inte lät så mycket.

Lite på samma ämne kom jag just ihåg en kul grej från i julas när mamma ville lyssna på en julskiva som jag hade brännt åt henne. Hon går fram till stereon och lägger i skivan och sätter igång. Vi förväntar oss julmusik, men vad hör vi? Någon helkonstig barnlåt. Provar att byta låt, men fortfarande spelas samma sorts barnvisor. Tittar i cd-spelaren och ser att rätt skiva ligger i (det är en sån där spelare där man lägger i skivan under en lucka på ovansidan). Tänkte att man kanske ska blåsa lite på den? (Som om lite damm skulle kunna få skivan att spela helt andra låtar). Tar upp skivan och ser till min förvåning att mamma lyckats lägga skivan OVANPÅ en annan skiva utan att märka det. Bra där ;)

4 comments:

eatfrog said...

Haha. En sån dubbelmacka (tm).

Lustigt att det hördes nånting öht när du inte hade på förstärkaren. Då måste ju försteget vara igång hela tiden? :S

Anonymous said...

Min gamla förstärkare var likadan. Hade man den i standby kunde man lyssna på musik, om än på sjukt låg volym.

Pelle said...

Jo det är väl nåt läckage eller nåt nånstans så att lite effekt går igenom hela tiden.

Anonymous said...

Skriv eller dö.