Sunday, February 25, 2007

Söndag, söndag, söndag...

Borde egentligen plugga nu, men som vanligt drar man sig för det in i det sista. Det är så jävla svårt att komma igång. Bara man börjar så brukar det ju flyta på rätt bra, ett tag i alla fall. Inte riktigt på tal om det, men i alla fall, gjorde en riktigt lyckad middag till mig själv igår. Den bestod av kycklingfilé fylld med pesto/vitlöksblandning, klyftpotatis, örtsås och sallad. Såsen var galet god, fast jag åt nog lite mer än vad som vad hälsosamt för mig. Dessutom när jag avrundade kvällen med 2st cider och lite ostringar.
Idag blir det andra bullar dock, det ska göras sushi till middag. Jag och brorsan+flickvän ska hem till föräldrarna och jag ska fixa käket. Det blir 3:e gången jag gör sushi, det är riktigt kul att göra, speciellt såna där sjögräsrullar. Det blir första gången jag är hemma hos föräldrarna sen jag flyttade också, vilket var nästan 2 månader sedan. Enda anledningen att jag åker dit idag är för att jag får skjuts av brorsan ;) Det tar ju typ 1½ timme att åka dit kommunalt då vi bor på helt olika sidor om stan, så det blir ju inte direkt att man åker förbi en sväng bara. Även när pappa lockar med att jag ska få några öl ;-)

No comments: