Friday, March 9, 2007

Tvättmonstret

Japp, det klassiska ämnet för grannbråk drabbar mig som vanligt. Det handlar naturligtvis om tvätt-tiderna i tvättstugan. Kan det vara så att vissa personer inte har fattat att tavlan med tider utanför tvättstugan är till för att boka? Eller är dom bara helt dumma i huvudet och skiter i alla andra? För andra gången nu så är det någon som tvättat när jag haft bokad tid. Visserligen kom jag typ en timme och tio minuter sent, men då var den personens tvättmaskiner redan klara så 1-timmesregeln tillämpades ju inte direkt. Och nu hade personen dessutom tagit upp både torktumlaren och torkskåpet, suck.

På tal om nåt helt annat funderar jag på att köpa en 22" TFT-skärm och sätta upp på väggen vid fotändan av sängen. Vore jävligt nice att ha som säng-tv. Kan köpa en för cirka 2500kr och det är ju inte så dyrt. Och för bara 1-1½ år sedan köpte jag en 17" för ungefär samma pris... Ick!

5 comments:

Anonymous said...

Jag håller på den som tog din tvättid. En timme och tio minuter sen Pelle. I tvättstugor är det anarki som gäller. Om folk inte tvättar sin skit på utsatt tid är det takeover som gäller =)

Pelle said...

Men i helvete! När jag kom ner 1h10m min sent så var dens maskiner redan klara! Alltså hade han/hon börjat tvätta typ 10 min efter att min tid börjat.

Anonymous said...

Jamen ändå, du led ju inte av det? =)

ANARCHY IN THE TWAETTSTUGH!

Pelle said...

Det är klart att jag gjorde, hon tog ju turktumlaren och turkskåpet när jag behövde dom!

Anonymous said...

Men du var ju tvungen att tvätta din tvätt innan du använde de andra tvättredskapen väl?