Monday, March 19, 2007

En dikt som jag inte skrivit

I mitt fördjupningsarbetande måste jag förstås titta i böcker, och en av böckerna heter 'Fundamentals of Vehicle Dynamics' och ser ut som nedan.
Inte så flashig som man skulle kunna tro med en sådan titel. Men det var inte det som var huvudpoängen här, utan det jag vill komma fram till är att jag idag för första gången av en ren slump råkat titta på förorden (när jag letade info för min referenslista). Det är inte sämre än att författaren, Mr T av mig nu kallad, har skrivit en dikt! Jag tyckte att den var så bra att jag var tvungen att dela med mig av hans underbara lyrik:

I drive my 'Lizzie' every day,
Up hill, down dale, and every way.
A faithful auto it has been
Even if it is of tin.

I'll have to say -- It's rattling good.
-- The engine, it's beneath the hood,
-- The wheels turn backwards in reverse,
-- The paint it's looking worse and worse.

When I have money in my jeans,
I'll not ride in a can of beans,
I'll buy what's called an "automobile"
Won't I look fine behind the wheel.

Det är så att man undrar varför han inte blev författare istället för ingenjör. Killen har ju uppenbarligen talang!

1 comment:

Anonymous said...

Om man gillar Vogonsk poesi möjligtvis =)