Tuesday, June 12, 2007

Veckans nyheter

Har troligen inte nämnt detta tidigare men Emelie och jag åkte iväg på en liten roadtrip förra veckan. Avfärden var på torsdag morgon och vi kom hem igen i måndags kväll. Först tog vi oss västerut längs E18, för att ta en liten avstickare kring Karlstad för att besöka den lilla värmländska byn Sunne. I denna by bodde nämligen Emelies farmor och farfar, så vi besökte hennes farmors grav. Efter det gav vi oss vidare västerut och stannade någon mil innan den norska gränsen för att bo på ett vandrarhem i den pittoreska orten Töcksfors. Där var det tämligen dött och vi nöjde oss med en kort sightseeing av staden för att sedan kolla på vår officiella road-trip serie: Americas Next Top Model säsong 2.

Töcksfors

Nästa dag åkte vi vidare till vårt nästa mål, Oslo. Trots att Emelie aldrig varit där, och jag bara varit där en gång, lyckades vi hitta från parkeringsgaraget, till de tre ställena vi ville se (slottet, hamnen och Karl Johan), och tillbaka igen utan att gå vilse. Olso var fint, människorna pratade roligt, och det var sjukt varmt. Temperaturen har legat på runt 30 grader varje dag, så det var tur att vi hade luftkonditionering i bilen.

Hamnen i Oslo

Efter Oslo begav vi oss mot vandrarhem #2. Det låg verkligen mitt ute i ingenstans på Orust (största ön i göteborgs skärgård FYI). Det var också riktigt fint, och till skillnad från Töcksfors hade vi inte E18 precis utanför fönstret. Vid detta vandrarhem skedde även årets första bad (i havet dessutom: saltvatten och maneter suger). Efter mer ATNM och lite sömn begav vi oss mot resans sista mål: Göteborg. Där hälsade vi på Emelies kompis, badade och gjorde i allmänhet inget speciellt. Efter 2 nätter där var det dags att åka hem igen, och där är vi nu.

Bad i Göteborg

Så, annat än det så har jag konstaterat att dom fortfarande inte satt betyg i två av mina kurser. Nu har det gått över en månad sen jag lämnade in slutarbetet i den ena kursen, och fortfarande har det inte hänt nånting. HELDÖTT! Man undrar vad dom pysslar med egentligen där på institutionen.

Och för att avsluta det hela så har jag nu till slut beställt mina kaffeprylar. Det blev de tidigare avbildade maskinerna, som kommer att skickas i slutet av veckan. Skoj skoj, nästa vecka kommer det bli mycket espressodrickande med andra ord.

Om nån orkat läsa såhär långt så vill jag bara skriva hejs svejs, vi hörs på ett tag.

2 comments:

Anonymous said...

Jag läser alltid till slutet! <3

Emelie said...

Bra sammanfattning! (och jag läser också alltid till slutet ;))