Saturday, June 23, 2007

Bantning och Harry Potter

Kollade ett avsnitt av 'The Colbert Report' idag och han nämnde nåt nytt bantningspiller som kallas för 'alli'. På deras hemsida står det rätt lustiga saker om dess biverkningar, t.ex:
  • You may not usually get gassy, but it's a possibility when you take alli. The bathroom is really the best place to go when that happens
Verkligen? Är det bäst att fisa på toaletten? Vem är det som skriver det här egentligen och vem är det riktat till? Det känns som något en förälder säger till sitt barn när dom just upptäckt att dom kan prutta. För övrigt ett rätt dåligt råd, jag tycker att man får fisa vart man vill, det är farligt att hålla det inne ;-)
Sen har vi den allra bästa biverkningen:
  • You may feel an urgent need to go to the bathroom. Until you have a sense of any treatment effects, it's probably a smart idea to wear dark pants, and bring a change of clothes with you to work
Mörka byxor? Extrakläder till jobbet? Haha. Detta måste ju vara den bästa bantningsmetoden någonsin, som framkallar extra bajsande. Vem vill ens prova på nåt sånt här? Är det verkligen inte lättare att bara äta sunt och motionera regelbundet istället för att gå runt och bajsa på sig ofrivilligt på jobbet?

Idag har jag för övrigt upplevt Harry Potter för första gången, såg en av filmerna som handlade om nån fånge som rymt från nåt skumt fängelse. Helt okej film, men verkligen inget speciellt. Inte så att jag känner nåt behov av att se dom andra. Det hade ju förmodligen varit bättre om jag hade sett dom andra filmerna först, och läst böckerna, men ändå. Allting kändes rätt så löjligt. Nej, jag fortsätter att stå på mig i kampen MOT Harry Potter.

3 comments:

Emelie said...

DÅLIG kamp, Harry Potter är bäst! ingen protest ;)
pussis

Lena said...

Kampen mot Harry Potter?? Du, lessen att måsta säga det men jag tror du har förlorat redan, eller åtminstone så jobbar du i motvind med orkanstyrka... Jag väntar med spänning på sista boken *längtar*

Unknown said...

Hej. Måste bara skriva dig om bantningspillret Alli. Nyss hemkommen från USA har jag införskaffat detta och det är jättebra. Med den första varningen menas faktiskt inte at man ska gå till toan bara för att fisa, utan att man verkligen ska sätta sig på toan eftersom det finns en chans att det är en riktigt blöt fis... Man kan fisa ut "olja" (fett), alltså ska man inte ta ngn chans. Men det är bara om man äter för mkt fett och onyttiga saker dessa bieffekter uppstår. Så om man tänker på vad man äter hjälper Alli till att skynda på viktminskningen. Och du, kolla in de andra Harry Potter-filmerna !! De är jättebra :)