Sunday, June 17, 2007

Sömn

Senast jag var hos psykologen så fick jag i uppdrag att skaffa mig regelbundna sov-tider och inte spendera tid i sängen när jag inte verkligen ska sova. Det var några veckor sedan nu men har inte riktigt kunna sätta igång förräns för några dagar sedan p.g.a. road-trippen och diverse annat som kommit ivägen. Men nu har jag i alla fall regelbundet gått och lagt mig c:a 00:30 och gått upp vid 6:30 varje dag i några dagar, och det verkar faktiskt som att det fungerar. Tidigare har jag alltid haft rätt bra koll på hur lång tid det tagit för mig att somna och hur många gånger jag vaknat under natten, men de senaste dagarna har jag verkligen inte haft någon koll på det över huvud taget, vilket borde vara en bra sak. Det är ju ett tecken på att det börjar bli bättre. Jag känner mig även mer utvilad på dagarna. Dock blir jag jättetrött på kvällen redan vid 9-10 tiden, men jag tvingar mig själv att vara vaken till 00:30 för att inte bryta mönstret. På tisdag är det dags att gå på återbesök igen, ska bli spännande att se vad hon har att säga då.

Ska nog skriva lite om gårdagen också, som var en riktigt trevlig dag. Var hemma hos Emelie och eftersom hon knappast skulle orka gå upp vid 6:30 (sömntuta!) så fick jag ta mig upp ur sängen själv. Sammi (deras hund) blev nog lite förvånad över att det var jag som kom upp först och gick ut för att hämta tidningen, hon såg väldigt förvirrad ut. Sedan hjälpte jag Emelies pappa med att slänga lite skräp på tippen och sen åkte vi och kollade på en skoter som han ska pendla till jobbet med. Han köpte till slut en Aprilia Sportcity 200cc. Riktigt fin! Hade inte varit fel att ha en sån själv att åka till skolan och jobbet på :)

På kvällen hade jag tänkt att bara vara hemma, ta det lugnt, laga lite god mat och se på tv. Men en gammal kompis från högstadiet som jag brukar träffa några gånger om året hörde av sig och föreslog att jag skulle komma över. Han hade tydligen flyttat så det var kul att få se nya lägenheten. En pytteliten etta i skärmbarbrink :) Efter det så tog jag mig in till söder för att gå på en spelning med ett band som heter Baskery (www.myspace.com/baskery), som spelar typ rockabilly/country/blues/pop. Har tänkt se dom i flera år och nu äntligen klaffade allt, och dom var sjukt bra! Det var otroligt svängigt och även fast jag inte hört dom flesta låtarna kunde man hänga med. Scennärvaron var även den på topp. När dom hade spelat klart (flera band som skulle spela, och alla hade bara 30 min var) så började alla ropa 'en gång till'. Så han som var värd för stället offrade sig att skippa sitt eftersnack för att dom skulle få spela en låt till :) Dom spelar igen nästa söndag så då blir det nog till att se dom igen!

Baskery (Sunniva, Stella och Greta)

Shit, värsta långa inlägget igen, som vanligt. Jag borde skriva oftare så det inte blir så jävla mycket varje gång. See you later, alligator!

2 comments:

Emelie said...

Haha, det här är ju ingenting mot mitt roadtrip-inlägg! ^^ Och ja, jag är en sömntuta, and damn proud of it! :D

Anonymous said...

Kan du inte bara börja knarka istället? Slipper du all sömndagbokstjafs!