Friday, June 22, 2007

Sjuk igen...

Så har man gått och blivit förkyld igen då. Jag verkar transformeras till någon typ av förkylningsmagnet på våren/sommaren. Minst en riktigt ordentlig förkylning varje sommarhalvår blir det, gärna två. Det känns så hopplöst att vara förkyld, man blir så trög i huvudet, seg, orkar ingenting och vill bara ligga i sängen och må bättre. Tur att man inte gjort några storslagna planer för midsommar i år i alla fall, det kommer bli rätt så lugnt vilket passar bra när man gått och blivit sjuk. Tror faktiskt att jag var sjuk på midsommar förra året också om jag inte missminner mig.

Igår blev inte alls som planerat. Både Emelie och jag var uppe tidigt för att hinna ned allting vi skulle göra under dagen, men diverse olyckliga omständigheter (t.ex. trasig bil?! vilken timing!) gjorde att allting blev väldigt försenat och vi hann bara med att åka till Ikea. Där fick jag i alla fall tag på en ny skrivbordsstol men det finurliga namnet Nominell (+ en massa onödiga småprylar som man verkligen inte hade tänkt köpa egentligen, t.ex. en wokpanna). Nu sitter jag i alla fall här i min nya skrivbordsstol och det känns verkligen som ett bra inköp. Tung, gedigen, bra konstruktion och man sitter hur skönt som helst med riktigt bra stöd för ryggen. Det är lätt värt att lägga ut lite mer pengar på en ordentlig stol som man trots allt spenderar ganska många timmar i.


Nominell

Ser fram emot måndag då mitt paket med kaffebryggare och kaffekvarnen kommer. Den levererades faktiskt i onsdags hem till mig, men då var jag på jobbet och kunde inte ta emot den (jag fick ingen förvarning om att dom skulle komma och lämna den, hur skulle jag kunna veta att jag behövde vara hemma?). Skulle hämta den i torsdags men när jag kom hem och hittade avin med numret på, och ringde och frågade vart man kunde hämta ut den så visade det sig att dom hade stängt för en kvart sedan. Typiskt min tur.

Nåväl, nu ska jag lägga mig i soffan och titta på the daily show och the colbert report och kanske lite midsomer murders. Tack och hej för den här gången!

No comments: