Monday, June 4, 2007

Espresso

Varför måste jag ha en förkärlek för såna dyra 'material-hobbys'? Och varför måste jag grotta in mig så jävla hårt i allting jag intresserar mig för? Det är alltid likadant när jag hittar en ny hobby. I början tänker man att det vore kul att testa lite, och att man ska köpa nån billig enkel nybörjar pryl bara för att se hur det är. Sen börjar evighetsloopen, googla info, läsa diverse hemsidor, sitta i en månad på olika forum som rör ämnet och fråga en massa korkade frågor. Så till slut sitter man där man alltid hamnar. Entry-level prylen man tänkte köpa för 100kr är nu uppe i flera tusen och det går absolut inte att nöja sig med det enklaste. Den här gången har jag i alla fall lyckats med att inte köpa saken så fort jag ville ha den. Lite disciplin har man i alla fall fått med åren. Det här verkar även vara något som går i släkten för min bror är precis likadan. Just nu är det alltså espressobryggning och hem-barista-karriären som lockar. Har letat runt online och hittat ett ställe på tyska ebay som säljer dom sakerna jag vill ha, cirka 2000kr billigare än vad det hade kostat i Sverige. Så nu har jag mailat och försökt pruta ner priset ännu lite mera. Önska mig lycka till!





2 comments:

Anonymous said...

Kan du inte bara komma ut i garderoben så vi får det överstökat? Jag har vetat om din sexualitet sedan dagen vi träffades. Vilket coincidentally var på alla hjärtans dag 2005!

Pelle said...

Men gud asså, hallååå personalen! Vad insinuerar du egentligen? *vifta lite med handen*