Tuesday, May 8, 2007

Allmänt rabbel

Om en timme ska jag infinna mig hos psykologen på Riksbys Vårdcentral. Låter sådär lagom glamoröst? Har i vilket fall inget bättre för mig just nu så passar på att blogga lite, har blivit lite dåligt med det på senaste tiden. Så, Pelle till psykologen? Vad har hänt? Det är naturligtvis lite pre-meetings inför min KBT som ska börja till hösten. Vet inte riktigt vad det är tänkt att vi ska uppnå idag, men hon vill väl fråga en massa frågor om min livsituation eller nåt. Hoppas det finns en sån där sjysst soffa man alltid ser hos psykologer på TV. Vore skönt att sova en liten stund...

Imorrn infinner sig även domedagen - dvs presentationen av fördjupningsarbetet. Jag har verkligen extrem ångest inför alla former av 'public speaking'. Men har övat lite på det hemma och har rätt bra koll på vad jag ska säga, och så har jag ett helt gäng med slides i en powerpoint penetration att ta stöd av. Eller, OpenOffice Impress-presentation exporterad till PDF faktiskt. Gött i alla fall när det är klart! Då kan man slappna av (nästan) och börja plugga inför tentorna. Har läst en kurs i fordonsaerodynamik under våren och har blivit riktigt biten, det är skitintressant och skulle gärna vilja läsa fler kurser i ämnet, men det finns tyvärr inga på KTH som behandlar strikt fordonsaerodynamik, utan det är mer strömningslära i allmänhet. Nu är det även dags för kursval, och om jag har lyckats räkna ut mina val korrekt kommer jag att ha läst i princip alla kurser som behövs under nästa år, så efter nästa sommar blir det dags för EXJOBB! Woho! Fan vad jag längtar. Efter exjobbet har jag siktet inställt på trainee-program på Scania, som tar ungefär 14 månader. Då är man anställd och har lön samtidigt som man blir utbildad och får prova på olika positioner inom företaget, så det verkar riktigt bra. Och så får man möjlighet att ta CE-körkort, som varit lite utav en dröm för mig under dom senaste åren. Vad denna löjliga passion för lastbilar kommer ifrån vet jag inte. Men stora maffiga maskiner med gigantiska motorer talar väl till macho-mannen i mig antar jag.

Ojdå, långt inlägg igen, men vad gör man när man inte skriver så ofta. Nu måste jag ta mig iväg mot vårdcentralen i alla fall, peace out!

1 comment:

Emelie said...

haha, macho-pelle!
lycka till hos psykopaten!
puss :*