Monday, August 6, 2007

Inlines från jobbet

Idag när jag åkte inlines hem från jobbet upptäckte jag att jag fan aldrig ska åka inlines hem från jobbet igen. Från värtan till norr mälarstrand orkar jag inte ens räkna hur många gånger jag höll på att köra in i folk för att dom spatserade rakt ut i cykelbanan utan att titta det minsta åt något annat håll än rakt fram. Var hur mycket folk som helst ute och gick också. Dessutom höll jag på att bli överkörd av en buss, men det var mitt eget fel så det har jag faktiskt lite dåligt samvete för. Sen gick det lite väl fort på nedförssidan av tranebergsbron, så där höll jag på att frontalkrocka med ett par cyklister när det blev lite väl många i bredd i en kurva, men återigen lyckades jag lura döden :-) Det är nåt konstigt fel med mina inlines också, nån typ av obalans i hjulen/skit i kullagren så det vibrerar ganska friskt när man åker fort. Slutsats: det kommer inte bli så mycket mer inlines-åkande.

Det var allt för den här gången. Tjillevipp!

No comments: