Friday, August 24, 2007

Mustasch!

Av en ren slump, en av dom få gångerna jag öppnar kulturdelen i DN, så läste jag om att SR/P3 skulle ha nån typ av minifestival i kungsträdgården, och att Maia Hirasawa skulle spela där. En singer/songwriter som jag började lyssna på för några veckor sedan. Grymt tänkte jag, då kanske man skulle dra dit. Sen idag så tänkte jag kolla upp lite tider för när dom ska spela och sånt, och HÖR OCH HÄPNA, på hemsidan står det att även Mustasch ska spela! Jag utbrister i lite spontana glädjerop och regndanser. Vidare så är det nåt typ av akustiskt specialgig som dom ska lira. Det låter ju riktigt lovande, även om det hade varit kul att se ett 'riktigt' gig med dom. Men det kommer säkert senare, dom lär ju spela här i Stockholm nån gång snart. Så imorrn är det kungsan som gäller!

No comments: