Tuesday, July 24, 2007

Helgen som gått

Oj, jag hade glömt bort hur roligt det var att få kommentarer på bloggen, måste försöka skriva oftare ;) Nu ska jag egentligen ut och jogga så det får bli en kort version av helgen. Manne från Luleå har nämligen varit på besök och i fredags så träffades vi i efter jobbet för att äta lite sushi. Det var alldeles för längesen jag gjorde det, var sjukt gott! Vet ett nytt bra sushi-ställe nu också, tack för det tipset Manne :) Efter det gick vi vidare mot Pub Anchor där Manne höll ett sanslöst högt tempo på ölen, så man fick kämpa för att hänga med. Sugna på lite miljöombyte åkte vi därefter till Gröne Jägaren som är ett riktigt sunkställe på söder, där alla gamla avdankade hammarbyare och diverse a-lagare hänger. Deras erbjudande om en stor stark + en shot jäger för 59kr var svåremotståeligt. Efter det och nån öl till var det dags att åka hem till mig (klockan var typ elva) där vi tröstlöst försökte spela en match i NHL2005. Låt mig säga att i det tillståndet var det lite väl många knappar att hålla reda på... Något motvilligt erkänner jag att Manne trots det lyckades göra 2 mål innan vi gav upp. [Ungefär här insåg jag att en kort beskrivning av helgen inte var möjlig, så jag gick ut och joggade och fortsatte skriva senare på kvällen]. Manne skulle egentligen sova hos mig, men efter några samtal med en tjej medan jag sov kom han fram till att han skulle åka taxi från mig till hagsätra (typ tvärs över stan). Han väcker mig och jag plockar yrvaket fram numret till Taxi Stockholm och han försvinner iväg. Men den historien får han dra på sin egen blog :)

På lördagen var det dags för ett liknande äventyr. Kvällen (eller snarare eftermiddagen) började hos Peter, där vi tog några öl på gräsmattan utanför hans lägenhet. Sedan beställde vi en omgång pizzor, och efter att vi insett att det var lite väl lite mat beställde vi en omgång till. Pizzeriakillarna måste tyckte att vi var lite konstiga som först kom och köpte ett gäng pizzor, och sen kom tillbaka och köpte ett gäng till 20min senare. Efter diverse musik-nörderi (som alltid) hos Peter så åkte vi in till stan, där kvällen började på Harry B James. Där lyssnade vi på nåt band som hette Bloodshed (inte så bra), för att sedan åka vidare till Sjätte Tunnan i gamla stan. Där stannade jag tills typ halv två, två då jag tyckte det var dags att åka hem och sova. Söndagen spenderas med diverse välbehövliga städ- och tvättaktiviteter.

I vanlig ordning glömde jag helt bort att fota, tog hela TVÅ bilder under helgen. Varav båda två är av Manne på min balkong.

Skrivkramp, hejdå!

2 comments:

Emelie said...

Heey, vad roligt att du antligen skriver :) Jag har lagt bloggen pa is just nu, har ju resdagboken istallet ;) Men kanske gor en thailandresume' med bilder dar nar vi har akt harifran. Och pa tal om bilder, du maste bli battre pa att fota! Och jag maste bli battre pa att skicka bilder till dig :)
saknar dig baby!
:*

Anonymous said...

...and speaking of comments: Jag väntar fortfarande på ett ord! :) /Johanna