Monday, July 2, 2007

DOP! och lite annat

Då var min födelsedagshelg avklarad! Det var en riktigt intensiv helg, som man inte helt kan förklara med att det faktiskt var min födelsedag. Den hade nog minst med det hela att göra. I fredags var det jobb, efter det letade jag dop-present på stan, och sedan hem. Lite senare på kvällen kom Emelie och då åt vi pizza till sen middag :) Vi gick och la oss ganska tidigt för att vara redo för lördagen, då skulle det hända en massa grejer.
Först bar det iväg till Boo Kapell i Nacka där min brorson skulle döpas. Vi fick skjuts med min andra bror Patrik, hans flickvän Maria och deras lille knodd Albin (som är typ 2 månader gammal och hur söt som helst). Så, brorson #1 (ej Albin) döptes i alla fall till Ville Emanuel Holger. Många namn att hålla reda på, själv så får man hålla tillgodo med ett enda. Det var många barn där så det var full fart i kapellet under själva dopet och prästen var märkbart irriterad ;) Efter dopet var det mottagning hemma hos Petter och Lotta, vilket var riktigt trevligt. Tyvärr regnade det så det blev lite trångt inne i huset, men vi lyckades få plats :)
Efter det så åkte jag och Emelie in till stan för att äta födelsedagsmiddag för mig. Det blev på 'därmedpasta' i korsningen folkungagatan/erstagatan på söder, min gamla hood, bara ett par kvarter från där jag växte upp. Väldigt god pasta, och mycket mat för pengarna, kan verkligen rekommendera det stället!
Sedan bar det av till Enebyberg för att gå på en födelsedagsfest för en av Emelies kompisar (men jag tog åt mig lite av äran ändå). Det var mycket bra som vanligt, tur att Emelie har så snälla och trevliga kompisar :) Åkte hem rätt tidigt så vi skulle orka upp och baka inför mitt födelsedagsfika dagen därpå.
Söndagen spenderades alltså med att baka och ha födelsedagsfika för mig, med Emelies familj inbjudna. Såna här tillfällen måste alltså delas upp eftersom min lägenhet är liten och har lite dåligt med sittplatser. Så nästa helg är det dags för min familj att komma på födelsedagsbesök :) Till dagen i ära bakade vi en citron- och marängpaj som blev lite misslyckad men ändå väldigt god. Såhär såg den ut:


I födelsedagspresent så fick jag espressokaffe och jättesnygga espressokoppar i svart och vitt. Fick vissa klagomål på att jag inte hade matchande koppar ;) Men nu ska jag faktiskt hålla mig till två olika sorters espressokoppar för att få lite enhetlighet på det hela i alla fall. Kopparna jag fick såg ut såhär:

Idag var jag förbi kaffemaskinen igen, farlig affär det där, har alltid gått en massa pengar när man kliver ut genom dörren. Idag blev det ett blindfilter, en gigantisk burk med grupprengöring, en J&N kopp samt två påsar De Sica-blandning. Notan slutade på 377:-, brr. Tur att det inte är SÅ långt kvar till examen så jag har råd att finansiera mina dyra intressen ;)

Nu kommer jag inte på nåt mer att skriva, så tills nästa gång, adios!

1 comment:

Emelie said...

jaaa, mina kompisar är bäääst <3
(du också ;)) och jättefin bild på koppen! verkligen!