Sunday, January 18, 2009

Snart är det jul

Nu har det gått ett tag sen jag skrev senast. Senast hade jag precis accepterat jobberbjudandet jag fick, och nu har jag varit på plats som anställd sen 1:a december. Jobbet har rullat på bra, det är mycket nytt att lära sig men jag trivs bra och har roligt. På torsdag blir det första aktiviteten med jobbet utanför arbetstid, vi ska iväg till fjällen på skidresa. Det blir förhoppningsvis kul och en chans att lära känna folk lite bättre än vad man hinner göra under fikapauserna.

Jag tänkte öppna ett sparkonto för att lägga undan lite pengar varje månad, och för att göra det lite svårare att föra tillbaka pengar till lönekontot tänkte jag att det skulle vara hos en annan bank. Efter lite runt-surfande kom jag fram till att BlueStep Sparkontoplus verkade bra, 5,55% ränta och om man inte rör pengarna på ett år får man 0,30% i bonusränta. Kruxet kom till när jag skulle öppna ett konto och behövde logga in med BankID. Firefox hänger sig varje gång jag försöker. Det är då alltid nånting med Linux som gör att man frestas att byta tillbaka till windows....

Har också ÄNTLIGEN fått beställa en ny soffa. Leveranstid på 6-8 veckor tyvärr, men det kommer bli grymt när den kommer. En ny TV på det sen, och lite nytt ljud, så blir allt perfekt.

3 comments:

Anonymous said...

En del distros skickar med nån cpjava, inte Sun Java alltså. Dom brukar kunna bete sig jävligt underligt. Har du kollat vilket du har?

eatfrog said...

fan vad fint med lön och kunna köpa prylar. ;)

Pelle said...

jag tycker att du köper prylar jämt ef!