Monday, April 28, 2008

Exjobb part 2

I fredags var jag som jag skrev tidigare på exjobbsintervju. Självklart lyckades jag köra fel på vägen dit och irra runt 17 varv på lilla essingen. Jag körde nämligen med hjälp av GPS (för att hitta sista biten i södertälje), men av någon anledning så verkar hjärnans centrum för väglokalisering gå på fikarast när man drar igång den apparaten. Men till slut lyckades jag i alla fall ta mig ut på E4/E20 och var på väg mot mitt mål. Sista biten gick smärtfritt och jag anlände till tekniska kontoret i god tid (25 min för tidigt). Väl där så käkade vi lunch, knatade runt lite och kollade på lite motorer, och sen hamnade vi i deras konferensrum för att diskutera själva exjobbet lite mer ingående.

Hur som helst, i morse klockan tio ringde dom och sa att jag hade fått exjobbet, woho! Förhoppningsvis kan jag starta direkt efter terminen slutat. Och om allt går väl klarar jag mina två tentor och har då bara exjobbet kvar innan examen. Det vore inte helt fel! Och så får man hålla tummarna för att exjobbet leder till anställning efteråt :)

Nu är jag tokstressad över allt som ska göras i skolan, så auf wiedersehen och allt sånt.

1 comment:

Anonymous said...

Yaaaay! Grattis! Att du fick det trots ditt utseendemässiga handikapp!
Fan vad vi är vuxna nu, det är helt galet. Du kanske kan lägga in en beskrivning om vad det egentligen är du ska göra, jag är nyfiken =)