Thursday, October 4, 2007

Senaste nytt

Nu har jag tänkt hur länge som helst att jag ska skriva och uppdatera om vad som hänt den senaste tiden, nu när det äntligen är något att rapportera om. Men jag har haft en galen pluggdiscplin den här veckan och suttit typ varje dag efter föreläsningarna och större delen av kvällarna och räknat ikapp i min kurs i differential-ekvationer så jag har inte velat förstöra min plugg-streak. Men nu är jag typ ikapp, i alla fall i den kursen, och har inget att göra. Känns 'tomt' och konstigt att inte ha något att göra. Eller ja, det finns ju ALLTID NÅGOT att göra, men inget som är sådär jätteprioriterat.

En tråkig sak som hänt är att min DN-prenumeration har gått ut. Jag har alltså NOLL koll på vad som händer i och utanför Sverige. Ibland finns SvD att hämta på kåren men den är sååååå dålig jämfört med DN. Blir helt galen av att läsa den, helt konstig uppdelning och allt är bara jobbigt.

En annan värdelös grej är att mitt mecenat-kort fortfarande inte har kommit. Har varit inne på kåren flera gånger och frågat, och varje gång så är det typ "nästa vecka". Det är så jävla typiskt att när SL ÄNTLIGEN har infört studentrabatt, så kan jag inte utnyttja den för att mecenat är så jävla sega på att skicka ut korten. Det innebär att jag går back typ 250kr för varje månad som det är försenat.

Roligare saker som hänt är att jag har fått överta min brors gamla moppe, en Malaguti Centro SL (italiensk sport och kvalitet!). Har tänkt fota den i flera dagar för att lägga upp en bild här men det har jag inte lyckats med. När brorsan hade den så fungerade den inte, men efter att ha plockat isär och ihop förgasaren så går den relativt bra. Dör ibland på tomgång och bluddrar på fullgas, men det ska nog ordna sig när jag orkar rengöra förgasaren och justera den ordentligt. Börjar bli lite kallt för att åka till skolan på dock, så snart måste jag nog börja åka kommunalt igen, suck.

En annan rolig grej var i helgen när jag överraskade Emelie med en flygtur över Stockholm och en sväng ut över mälaren. Det var hur coolt som helst! Fick prova på att flyga lite själv och nu är jag såld. Flygcertifikat måste införskaffas i framtiden :) Lägger upp några bilder som får tala för sig själva.









No comments: