Thursday, September 6, 2007

Idiotiska företag

Jag är stressad. När jag är stressad sitter jag framför firefox och klickar på tab efter tab och väntar på att någonting ska hända. Jag har ett helt berg av saker som jag måste göra, men jag vet inte riktigt vad det är för saker. Jag får känslan av att det är så mycket som ska göras, att jag inte vet vart jag ska börja. Och då slutar det med att jag sitter här och klickar, och klickar, men ingenting händer. Jag vill inte sätta mig och kolla på nån film eller tv-serie, för det känns som slöseri med tid när det är så mycket som ska göras. Det är ganska underligt för jag slösar ju minst lika mycket tid på att sitta här, och verkligen göra ingenting.

Dessutom är jag sjuk. Jag vet inte hur många gånger jag varit sjuk, förkyld, den här sommaren. Men många gånger är det, det börjar bli ganska frustrerande. Främst på grund av att jag inte har kunnat träna så mycket som jag velat, och nu när terminen har dragit igång så påverkar det även studierna. Har visserligen bara haft 2-3 föreläsningar ännu i mina kurser, men jag måste komma igång i tid. Eftersom det är mitt sista år nu (innan exjobbet) så vill jag klara alla mina kurser, och sätta omtentan jag har kvar. Då när exjobbet är klart så har jag ingenting kvar att slutföra på skolan utan kan kliva rätt ut i arbetslivet.

Sen måste jag beklaga mig lite över bredbandsbolagens totala inkompetens. För en månad sedan bestämde jag mig för att göra slag i saken och byta min dyra bredbandsleverantör mot en billigare. Bytet skulle ske från bredbandsbolaget till TDC. TDC har det även så finurligt att dom kan sköta allting åt mig, uppsägning, nyteckning, och installation, det enda dom behöver är en fullmakt. Så detta fixade jag för en månad sedan. Men efter några dagar fick jag besked från TDC: när dom skickade in en porteringsansökan till BBB så fick som till svar att jag inte var kund [hos BBB]. Konstigt tänkte jag, jag betalar ju mina räkningar dit. Kändes smått fånigt när jag var tvungen att ringa upp dom för att fråga om jag verkligen var kund. Men det var jag i alla fall, och jag berättade detta för TDC som skickade in ännu en ansökan. Svar: jag är inte kund. Pratar med BBB igen, fortfarande kund. TDC skickar ansökan. Svar: inte kund. Nu har jag hållit på och dividerat fram och tillbaka mellan TDC och BBB i över en månad utan några resultat, ett jobb som jag tycker att DOM borde sköta Uppenbarligen hjälper det ju inte att jag berättar för TDC nåt som både dom, jag och BBB vet. Jag förstår verkligen inte vart problemet är. Och eftersom det gått en månad så blir det ju ännu en månads (dyr) uppsägningstid. Det verkar ju helt absurdt att dom inte kan ta kontakt med varandra och lösa det här problemet. TDC verkar ju inte speciellt intresserade av att ha mig som kund i alla fall, och om det inte vore för att dom var så billiga hade jag bytt till någon annan för länge sedan. Så vi får se hur detta utvecklar sig.

Utöver det har jag inte mycket att tillägga. Skolan är som vanligt efter ett sommarlov, segt att komma igång igen efter så långt uppehåll.

No comments: