Saturday, April 18, 2009

Omgjord programmerare

Nu har det inte hänt så mycket sen senast, har haft fullt upp med annat. Men jag spenderade ändå ett par kvällar för att få till min programmerare. Som jag visade i det här inlägget var min första version byggd på kopplingsdäcket. Inte speciellt snyggt, platskrävande och oöverskådligt. Sidan jag byggde min programmerare efter visade exempel på hur man kunde bygga in den i en D-Sub-kontakt, och det har jag nu också gjort. Litet och smidigt! Det var dock inte helt lätt att få till alla lödningar på det lilla experimentkortet som sitter inuti. Det blev en och annan svordom under tiden.....

Programmeraren inbyggd i D-Sub kontakthus.

Nästa projekt är som jag nämnt tidigare att få till en USB-programmerare så att jag inte behöver använda en separat dator med seriell port. När den är byggd så ska jag ta tag i något av mina "riktiga" projekt.

3 comments:

eatfrog said...

grabben är tungt seriös.

Anonymous said...

Eltejpen är en viktig feature?

Pelle said...

eltejpen är kritisk! en bit av ett motstånd stack ut där så jag tänkte att det var lika bra ;)