Thursday, June 26, 2008

Uppdatering

Dags för en liten uppdatering då. Har exjobbat på lite sen senaste inlägget, men i ärlighetens namn har det inte hänt så mycket. Anledningen till det stavas datorhaveri. När jag äntligen fått programmet jag behövde och började experimentera, så krashade min dator. Det var väl kanske inte helt oväntat, då den var riktigt gammal och trött och inte riktigt redo för tunga simuleringar. Hur som helst, fick rätt så snabbt en ny riktigt pigg burk men problemet var att jag återigen var tvungen att ansöka om rättigheter för programmen jag behövde. Datorn haverarade alltså förra torsdagen, och nu imorgon fredag ska jag ha fått rättigheterna igen. En vecka för att ge mig administratörsrättighet på datorn, ibland undrar man lite vad dom gör på it-supporten egentligen. Så under veckan har det inte hänt så mycket, har läst lite mer grejer, och fått hänga med på lite möten och annat.

Vet inte om jag skrivit om det tidigare, men jag har fått en motorcykel av Emelies pappa. Den fungerade inte och var på väg att skrotas, så jag tog gladeligen över den för lite reparationsarbete. Följande är gjort: Nytt batteri, ny fräsch soppa, nya tändstift, lagningskit till läckande avgasrör. Nu går den som en klocka och behöver nog bara lite allmän tillsyn av packboxar, dämpare, olja, bromsar osv innan den är redo för en besiktning. Sjukt bra! Håll tummarna för att den går igenom!

Nu flyttar ju Manne snart till linköping också, det kommer bli grymt. Det är ju bara 20 mil härifrån, till skillnad från typ 100 till Luleå. Jag förväntar mig en inflyttningsfest ASAP!


Skönheten. Honda CB900 F2 -1982

1 comment:

eatfrog said...

42" plasma! king!