Monday, February 18, 2008

Hästfäst

Nu är vi äntligen klara med renoveringen av lägenheten! Eller ja, till 99% i alla fall. De stora grejerna som är kvar, lägga golv och tapetsera/måla i köket slipper vi göra själva och det kommer troligtvis att bli klart under veckan. Så om allt går som det ska kommer flytten att ske nu på lördag! Vi hade tänkt fota lite i lägenheten före/under/efter renoveringen, hade varit kul med lite före/efter bilder, men varenda gång har vi antingen glömt att ta med oss kameran eller helt enkelt glömt bort att fota. Nåväl, det är resultatet som räknas.

Har satt ut ett gäng annonser på blocket. Annonserna (4st) kom in sent igår kväll och redan nu på morgonen har jag fått 4 svar. En av dom hade dock lämnat fel mail-adress så jag fick en undelivered mail tillbaka. Mailet innehöll, ENDAST, "ja vill köpa din soffa". Jaha? Var det allt? Du hade inte tänkt fråga om den fanns kvar, när du kan hämta den eller ge ditt telefonnummer? Sen var det nån annan stolle som mailade om min säng som bodde i eskilstuna och undrade om jag kunde köra dit den, jomenvisst...

Flyttpackandet har också börjat, 4½ lådor fyllda hittils. Det som kommer ta upp mest plats är nog faktiskt alla köksprylar. Blev förvånad över hur fort jag lyckades packa ihop det mesta i vardagsrummet, det rymdes i princip i 2 lådor. Packa är svårt...

Dags att återgå till MatLab-programmeringslab. Adieu och auf wiedersehen!

No comments: